dinsdag 1 april 2014

Kabouters!

Een kabouterjurk voor mijn kabouter, dat was het plan.
Toen ik dit stofje vorig jaar op een pop-up marktje op de kop tikte bij Sjiekebiele, was ik zo blij met mijn aanwinst, en toch zo droevig, omdat mijn kleine kabouter nog maar een maatje 62 droeg. Laat dit stofje nu pas tot zijn recht komen bij maatje 80.

En dus werd het in de kast gelegd, geduldig afwachtend tot die kleine kabouter een flinke scheut zou krijgen.

Maart 2014. Eindelijk is het zover. Dochterlief ruilt een aantal 74'jes in voor maatje 80! Bovendien moet de lente-en-zomergarderobe stilaan aangevuld worden met nieuwe spulletjes.

Zag ik daar geen Gnomeville stofje liggen onderaan in de ondertussen behoorlijk netjes aangevulde stoffenbak??

En ja hoor - de Gnomeville ging eraan! Werd geknipt op een A-lijntje van de Droomfabriek, tot er iets misging (uiteraard). Daarna omgebouwd tot een versie uit Stof-Voor-Durf-Het-Zelvers, met blinde rits en al! Het was een beetje foefelen, en wat versmallen, maar niet veel later hinger dit rokje aan de wasdraad. En was ik behoorlijk trots, en eindelijk écht blij.

stof: Gnomeville van Michael Miller
voeringstof: Modecoupon
patroon: SVDHZ/De Droomfabriek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten