dinsdag 1 april 2014

Dé retrojurk!

Jaja, dé retrojurk van IeneMiene Handgemaakt. Er zijn zo maar een paar patroontjes waar ik instant verliefd op word. Kriebels in de buik, dat soort gevoelens. De retrojurk van IeneMiene Handgemaakt is er ééntje van. Ik wist dat dit het perfecte winterjurkje was om te maken. Ik kreeg een visioen waarin het jurkje als gegoten zat op mijn lijf.  Dat patroontje, dat was voor mij.

Even later organiseerden we met de Sew-Be-Mommies een heuse groepsaankoop, zodat véél mommies konden genieten van dit patroon. En dat deden ze ook, de aankoop was een succes!

Niet veel later was ik na een tripje naar de Modecoupon een prachtig stofje rijker, en niet veel later rolde deze versie vanonder mijn naaimachine.

Echt jong, wat een makkelijk patroon :) Dit is gemakkelijk!! En mooi!!!
(Al heb ik toch gesukkeld, met de knopen! Maar dit terzijde, dat ligt aan mijn onhandigheid *begrijpt waarom er vingerhoedjes bestaan*)

Achteraf gezien had ik gerust een maatje groter mogen kiezen, of beter gezegd: mijn naadwaarde hoefde er niet persé af. Want ik had opgevangen dat het patroon eerder groot tailleerde en met mijn 34 (I am truly blessed) zat ik al aan het minumum. Maar dat hoefde dus niet. Dat wordt een lesson learned voor het volgende kleedje! Rood met zwart, dat zal ook schoon zijn denk ik hé :) Droom droom...

stof: Punta di Roma petroleum, Modecoupon
fournituren: Veritas en Rumardy

Wederom "jammer" dat het zo'n warme lente is. 
Ik wil mijn winterjurk aan!!

1 opmerking: