zaterdag 6 juli 2013

Het broekje - nog meer aapjes!

Tijd voor een broekje!

Opnieuw gaven de sew-be-mommies de aanzet, en het werd tijd om de broekjes-drempelvrees te overwinnen. Voor het patroon heb ik me gebaseerd op een bestaand leggingske, laat ik daar nog wel genoeg van hebben. Easypeasy, broekjes zijn een mákkie!


Maar toen hé.
Toen werd ik overmoedig.  Er werd rap-rap gewerkt. Ik had geen paars stiksel meer dus heb wit gebruikt. En natuurlijk zie je dat, in een paarse boord. Dat wist ik pas achteraf. D'oh!

En ik heb mijn mouw-en-pijpboordjes verkeerd geknipt. Plots ging de rek de andere kant op. En toen bleek natuurlijk de boordstof op. Dus kom ik losjes 4cm boordstof op de pijpjes tekort. Want eigenlijk wou ik zo'n supercoole Albababy-achtige-boord. Niet dus. D'oh!

En toen bleken de aapjes aan de voorkant van het broekjes allesbehalve flatterend te vallen aan het kruis. Dus heb ik maar een foto getrokken van de achterkant. Want een schoon poepke, dat heeft ze wel, mijn dochter. D'oh!

En je zou denken dat dit mee in het Werkloze Naaisel Schuifje terecht zou komen maar niets is minder waar. Zo'n broekje dient bij uitstek om in het gras mee rond te kruipen, want zo'n grasvlekken op mijn mooie scandinavische Krutter en Smafolk pakjes, da's geen zicht hé.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten