zondag 2 juni 2013

Een tussendoortje

Tussendoor nog even de tijd gevonden voor dit heerlijke jurkje!
"Tussendoor", inderdaad, want dit ging eigenlijk zooo vlotjes dat het leuk werd om eens "snel" iets te kunnen maken. Al had ik problemen met het concept "omkeerbaar" want op een bepaald moment had ik mijn jurkje zo goed als dichtgestikt, en een keergat opgelaten, maar het jurkje wilde niet omkeren en ik draaide mijn jurkje in een "infinite loop". Lastig om uit te leggen, je had erbij moeten zijn. Maar na een half uur draaien, draaien, draaien en compleet niet begrijpen waarom het jurkje niet binnenstebuiten wilde keren, gaf ik het op, tornde de zoom weer los, en begreep ik dat ik dat helemaal niet moest doen en gewoon een biais moest naaien :)

En kort na deze AHA-Erlebnis, volgde dit mooie resultaat:

En het is niet te zien op deze foto's, maar het is de allereerste keer dat mijn biais ZO mooi gelukt is, het zit kaarsrecht en bijna perfect gestikt eraan, ik ben er zooooooo fier op!! Een jaar na de aankoop van mijn naaimachine begint er eindelijk wat schot in de zaak te komen van het recht stikken.
Yay!!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het alvast een heel erg mooi omkeerbaar kleedje! :-) Ik maakte ook al eens op basis van patroon droomfabriek kleedje, maar dat was een echt "beginnertje". Heb jij die knoopjes toegevoegd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. euhm, knoopjes? Blijkbaar stonden er knoopjes mee op het patroon, maar die heb ik dus niet gezien ;-) Dus neen, geen knoopjes, geen rits, enkel een smalle dochter die er zo inpast! (maar voor hoelang, dat is de vraag...)

      Verwijderen