vrijdag 19 december 2014

Winterjurkje!

Het vervelendste aan al dat naaien vind ik nog de blog :) Foto's trekken, op de pc zetten, lichtjes bewerken, de blog schrijven... dat laatste stel ik dan ook gemakkelijk uit - waardoor er plots weer een blogstilte van een maand volgt, hoewel er nochtans wel bijna dagelijks (of toch althans wekelijks) allerlei moois vanonder de naaimachine rolt!

Bij deze neem ik me alvast voor om wat te doen aan mijn uitstelgedrag en mijn blog opnieuw wat meer te updaten.

Doet me eraan denken dat ik nog steeds geen overzicht van mijn zomerse creaties gepubliceerd heb.. uh oh ;-)

Vandaag presenteer ik jullie alvast het "Femma winterjurkje"! Maatje 92, nog wat ruim, maar ook niet té ruim, ik heb maar 1.5cm omgezoomd. Er is ruimte voor kerstkalkoen en een lekkere dessert achteraf. Of een winterse groeischeut door het vele fruit, da's misschien verantwoorder ;-)

Het wolletje komt van Liesellove, een stofje waar ik al verliefd op was toen ik het in de webshop zag verschijnen, maar toen ik het ook echt kon voelen tijdens het Femma naaiweekend, was ik verkocht.
En het winterjurkje van Femma past dan ook perfect bij dit wolletje!

Het jurkje is volledig gevoerd met een lichte viscose-stretch voering. Zo zacht! Heerlijk om mee te werken en aan te doen. Ik had het al eerder gebruikt voor de retro-jurk, en dat stofje zal nog veel vaker gebruikt worden!

Alleen stel ik me de vraag of het wel een feestjurkje is?

(excuses voor de crappy belichting, de zon weigert de laatste tijd dienst, ik moet het dus stellen met vervelend kunstlicht!)

prettige feestdagen :)
Stofje: wolletje van Liesellove
voering: Modecoupon

is dat een zakje?

jaaaa ik heb een leuk zakje!


de voering die subtiel komt piepen

 Ik heb het volledig gevoerde jurkje-concept volledig onder de knie, hoera!

het Femma winterjurkje

detail van de zakjes

Wat een heerlijk jurkje toch! In het echt zoveel mooier dan op deze foto's.

5 opmerkingen:

  1. Love it! Lobke maakte voor Frauke ook zo eentje dacht ik gezien te hebben op het naaiweekend en vond het toen ook al wondermooi! Milla staat er geweldig mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lobke maakte er een Jackie mee als ik me niet vergis. Die Jackie was doorslaggevend voor de stofkeuze, zo schoon!

      Verwijderen
  2. wat een knapperd :-) dat licht, hier hetzelfde probleem dus bloggen komt er ook niet meer zo van... bijna terug lente... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zeker feestelijk! Ziet er al knap uit op foto, wat zal dat wel niet in t echt zijn :) is zo eens iets anders dan een Jackie en wat mij betreft zeker zo geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volledig geslaagd Claudia! En juist heel leuk voor de feestdagen, chique en toch lekker warm :-)

    BeantwoordenVerwijderen